Egészséges táplálkozás mellé egészséges életmód

Egészséges táplálkozás mellé egészséges életmód

Egyre többen figyelnek oda arra, hogy egészségesen táplálkozzanak. Ha itt vagy az oldalunkon, ez már azt jelenti, te is közéjük tartozol. De hosszú távon az egészség megőrzéséhez nem elég csak az elfogyasztott ételekre és italokra odafigyelnünk. A testünkre is, az egészséges testmozgásra is kell időt szánnunk. Azoknak, akik az idősebb korosztályhoz tartoznak, túlsúlyosak vagy eddig keveset mozogtak, már az is jelentős testmozgásnak számít, ha minden este sétálnak / gyalogolnak fél órát, egy órát.

Ha nem vagy túl idős, vagy jelentősen túlsúlyos, akkor nincs mentség, mozogni kell. A szakemberek szerint az ideális heti 3 x legalább 1-1,5 órás mozgás. Aki nehezebben mozog valami korábbi sérülés miatt, gerincprobléma, esetleg porckopás vagy ízületi probléma miatt annak az úszás ajánlott leginkább. Vannak olyan edzőtermek, ahol medence is rendelkezésre áll, és akár vízi edzéseket (Go Active) is lehet választani, pl.: úszásoktatást, aqua fitnesst, vízi aerobic-ot stb. A legtöbb fitness teremben nem csak súlyzók és gépek várják a mozogni, erősödni vágyókat, hanem csoportos órák is. Kezdőknek, kímélő mozgásformát keresőknek ajánlott a jóga, stretching vagy a gerinctorna is. Vagy akár személyi edző segítsége is kérhető az induláshoz. És ha már hónapok óta rendszeren járunk mozogni, jöhetnek a komolyabb, állóképességet, kondíciót fejlesztő kemény edzések is, mint például a Deepwork óra az Oxygen Fáy-ban. Aki a zenésebb, táncosabb csoportos foglalkozásokat szereti, választhatja a Zumbát, Capoeira aerobikot, rúdtáncot és számos további, a legkülönfélébb táncos elemeket és az erősítő gyakorlatokat ötvöző órákat.

 

Egyre több helyen van lehetőség terembérlése különböző sportokhoz: ping-pong, squash, teremfoci stb. Ezeknél persze fontos a minimális létszám elérése, és a közös időpont megszervezése, terem lefoglalása. Aki inkább önállóan mozogna, és nehezen alkalmazkodik kötött kezdési időpontokhoz, válassza a fitness termek gépeit, melyek nagyon sok helyen kora reggeltől késő estig, még a hétvégi napokon is várják a vendégeket.

A fentieknél lényegesen egyszerűbb az utcai sportolási lehetőség, mint például a futás, biciklizés, görkorcsolyázás stb. Ezek előnye, hogy ingyenesek, szinte bárhol, bármikor, bárki által végezhetők. De hátrányuk sajnos, hogy időjárásfüggők is.

Összefoglalva: a legfontosabb, hogy sportoljunk. Ehhez keressünk olyan sportolási lehetőséget, amelyben kellemesen elfáradunk, és élvezzük is legalább annyira, hogy heti rendszerességgel űzzük.

Comments are closed